Priser & Info

Pga. min utmattning så orkar jag inte jobba heltid utan en 5-6h 4dagar i veckan, och max 2h per tillfälle sedan måste jag vila. För meningen med hyr en timme är som namnet antyder små och enklare eljobb på timme alla större jobb kommer jag tacka nej till, (för jag kan omöjligt inte hjälpa allas olika behov). Utan måste tänka på min hälsa.

Pris inkl moms, servicebil, restid, parkering, trängselskatt & admin för faktura mm.
1h =  1300kr
2h =  1950kr (max per tillfälle)

Vi kommer gemensamt att komma överens om en tid som kan tänkas gå åt, allt beror på den info jag får av er.

Jag jobbar bara helgfria vardagar från 8-15 ej onsdagar, & Jag gör EJ jour liknade jobb.

Från v15 till v42 gör jag även era utomhus jobb också.

Pga. av platsbrist i bilen så har jag bara en mindre stege på ca 1m med mig och når bara en tak höjd på max 2,50-2,60m


ARBETSOMRÅDE.

Jag jobbar söder om slussen. Då jag inte hinner allas förfrågningar så måste jag tyvärr begrensa mitt arbetsområde.

 

PRISER.
Jag tar 650kr/h och en startkostnad på 650kr per tillfälle. är det alltid inkl moms.
(I startkostnaden ingår alltid restid inom mitt område (söder om slussen) och parkering och trängselskatt inom mitt arbetsområde & all admin tid med fakturering mm.
Inga andra avgifter tillkommer förutom ev elmaterial kan tillkomma)

 

OM UPPDRAGET.
Vi bokar in våra uppdrag i följande tidszoner: kl 08-11, kl 10-14 samt kl 13-16. Är du inbokad exempelvis kl 08-11 betyder det helt enkelt att vi kommer besöka dig någon gång mellan kl 08-11 och påbörja uppdraget. Det kan alltså innebära att vi kommer till dig kl 11 och att arbetet då pågår så lång tid som du beställt (en eller två timmar). Det är viktigt att du hemma under hela perioden, så att vi kan utföra det arbete du beställt från oss.

 

ROT-AVDRAG.
Våra tjänster är förvisso ROT-berättigade, men med hänsyn till de låga summor som våra uppdrag uppgår till har vi valt att INTE ERBJUDA ROT-AVDRAG. Enkelt uttryckt är det inte kostnadsmässigt motiverat för oss att lägga tid på administration för skattereduktion med så små belopp som några enstaka hundralappar. Värt att nämnas för den som undrar, det finns inte något krav på företag att erbjuda ROT-avdrag.

 

EL-MATERIAL FRÅN OSS.
Vi har vita och godkända elmaterial med oss i servicebilen. Strömbrytare, dimmer, uttag m.m. som vi erbjuder våra kunder att köpa från oss kommer från Schneiders vita serie Exxact. Önskar ni få annat material installerat införskaffar ni det på egen hand.

EL-MATERIAL FRÅN DIG.
Önskar ni stå för eget material är det viktigt att allt el-material finns på plats, är CE-märkt och godkänt. För det material ni införskaffar är vårt ansvar begränsat till själva installationen, se vidare ”garantier”. Fördelen med att köpa materialet från oss är att vi då ansvarar för både installation och material under den tvååriga garantitiden som vi lämnar på våra jobb.

 

GARANTI.
För produkter som levereras av oss gäller två (2) års garanti samt fri service. Har ni köpt eget material gäller produktgaranti från inköpsstället. Vid ett serviceärende där det visar sig vara fel på en produkt som inte levererats av oss tillkommer således en kostnad för servicejobbet.

 

OM TIDSBOKNINGEN.
Vi gör alltid vårt yttersta för att vara på rätt plats i rätt tid. Trafik- och parkeringssituation är dock svåra att förutse, varför vi kan komma både före och efter utsatt tid. Vi försöker alltid att meddela dig vid senare ankomst än 15-20 minuter efter utsatt tid. Den bokade tiden för uppdraget påbörjas när vi parkerat på adressen och avslutas när vi är åter i bilen.

 

OM- ELLER AVBOKNING.
Vid om- eller avbokning ber vi er vänligen att meddela oss via e-post i så god tid som möjligt. Uppdrag som om- eller avbokas med kortare varsel än 24 timmar kommer att debiteras med fullt arvode. Vid sjukdom eller andra oförutsedda händelser från vår sida kan vi med kort varsel tvingas boka om uppdraget till en ny tid som passar för er.

 

PERSONUPPGIFTER.
Den 25 maj 2018 ersattes personuppgiftslagen (PUL) av dataskyddsförordningen (GDPR). Vi sparar endast de personuppgifter som dels krävs enligt bokföringslagen samt för att vi ska kunna fullfölja vårt garanti- och reklamationsansvar enligt konsumenttjänst- och konsumentköplagen.

 

BETALNING.
En faktura kommer att skickas som PDF via e-post med tio (10) dagars förfallotid. Debiteringen är uppdelad på tid (fast arvode) och eventuellt elmaterial.
Betalning sker bara mot faktura via BG eller Swich.

 

Fler och nyare bilder och löpande info finns på min Facebooksida och instagram

Referens bilder se här —>

 

Rösta fram mig till årets elföretag 2020 på hantverkargalan
Hjälp mig vinna för 3e gången i rad

FÖLJ MIG PÅ FACEBOOK OCH INSTAGRAM

Ta del av bransch info, bilder, tävlingar och mycket annat.