Priser & Info

Efter min utbrändhet så jobbar jag bara vardagar från kl 8,00 till kl 15.00

Jag jobbar ej Onsdagar för då är jag ledig.

Då jag jobbar på timme och inte på offerter så måste jag fylla mina dagar med så mycket med fakturerbartid som möjligt. Därför börjar jag jobba så långt bort denna dag för sedan jobba mig mot Nacka, för att slippa för mycket bilåkande dels för miljöns skull och för att det inte blir en massa åka fram och tillbaka som jag inte kan fakturera för att anpassa mig till alla kunder.

Att avgöra hur lång tid vissa jobb tar är omöjligt när det blir fler grejer som skall göras vid samma tillfälle, därför är det sjukt noga att NI är ärliga mot er själva så NI avsätter så rätt mängd tid som möjligt, för råkar vi boka in för kort tid så kommer jag att avsluta efter den tiden NI har bokat in för att åka till nästa jobb då jag måste ha fasta timmar för att få ihop min ekonomiska tid därför bokar jag in en 5-6h per dag jag jobbar och i värsta fall får vi boka in en ny tid.

Pris inkl moms, bil, restid, parkering & trängselskatt.
1h.= 995kr
2h.= 1590kr ( MAX )

Pris mot privatpersoner är det alltid inkl moms.
jag tar 595kr/h och 400kr för servicebilen per tillfälle.
(I Servicebil ingår alltid restid inom mitt område och parkering och trängselskatt inom mitt arbetsområde)

UTOMHUS JOBB GÖR JAG från 15 april till 15 Oktober..

Minsta debiteringen är en timme + servicebil ( 995kr ) inom mitt arbetsområde, utanför mitt arbetsområde tillkommer det restid, och ev elmaterial kan tillkomma.
Mitt arbetsområde är Nacka/Värmdö, Södermalm & Tyresö/Hägersten och max i höjd med Huddinge/Haninge.

JAG JOBBAR EJ MOT FÖRETAG BRF, FÖRENINGAR.

Pga. av platsbrist i bilen så har jag bara en mindre stege på ca 1m med mig och når bara en tak höjd på max 2,60-2,70m

ROTAVDRAG?
JAG GÖR TYVÄRR INGA ROT-AVDRAG. Detta pågrund av att dom jobb jag gör är små service jobb som varken är renovering, ombyggnad eller tillbyggnad, och dessa räknas inte som rotjobb.
Dessutom är det upp till vara och en att erbjuda ROT avdrag för det finns inget krav på mig att ha det. ni kan alltid ansöka på egenhand om rotavdrag på er deklaration.

ARBETSOMRÅDE?
Pga, av det stora antalet hushåll som vi har här i Stockholm så är det, helt omöjligt för mig att hjälpa alla.
därför är mitt arbetsområde är Nacka/Värmdö, Södermalm & Tyresö/Hägersten och max i höjd med Huddinge/Haninge.

ELMATERIAL?
Köper ni elmaterialet av mig så ingår det 2års fri service och garantier på allt som jag monterar.
Om NI köper in elmaterialet som kommer i från SCHNEIDER, ABB, ELKO, VADSBO, HIDE A LITE & ELTAKO så är ok för mig att montera det OM det ser ok ut..
MEN då kommer jag att avsäger mig alla garantier och allt ansvar, men jag ser bara till att det blir korrekt installerat ..
Skulle det inte vara godkänt och CE märkt, och jag ändå montera det, så bryter jag nämligen MOT EL-LAGEN och kan bli av med min behörighet..
För CE märkning är ingen garanti se här https://www.youtube.com/watch?v=UZJkp68N8_I

AUKTORISATIONBEVIS ?  
För att jobba med el installationer så behövs det en elbehörighet i botten, som heter i dag auktorisationsbevis och det finns idag flera olika (A Fullständig auktorisation) & (AL Auktorisation lågspänning) och den som jag har heter (B Begränsad auktorisation) och den är längst ner på skalan. Och dess har lite spelat ut sin roll, det ni måste kolla på är att man finns med hos elsäkerhetsverkets hemsida över konturerade elföretag är man inte det så får man idag inte heller jobba med elinstallationer.

Då jag bara har Begränsad auktorisation så jobbar jag BARA med befintliga grupper, apparater, armaturer med tillhörande kablar och rörinstallation mm, det som redan finns i dag ! denna får jag sedan bygga ut och ändra efter kundernas önskemål enligt vad starkströmsföreskrifterna säger.
Om du vill läsa mer om den Begränsad auktorisation som jag har så klicka här – – >  

GDPR
Den 25e maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PUL) med dataskyddsförordningen (GDPR).
Jag har inga maillistor eller kunddatabassystem där jag skickar utskick automatiskt. Jag jobbar skjut analogt utan att ha en massa pappers hantering. För det är något som jag aldrig tagit tag i men velat att göra, då jag inte vill att mina kunder skall känna sig påpassade med en massa mail, med erbjudande från mig utan jag vill att kunden skall ta kontakt med mig när han/hon har ett behov av mina tjänster.

Och på min facebooksida så har jag löpande info för att nå ut till mina kunder och inte via mail. Enligt bokföringslagen så måste jag spara era kontakt uppgifter i minst 7år och för alla mina garantier mm


BETALNING.
Betalning sker bara mot faktura via BG eller Swich. All den info finns med på fakturan.

 

Fler och nyare bilder & löpande info finns på min Facebooksida och på Instagram

Referens bilder se här —>

 

 

GILLA & FÖLJ MIG PÅ FACEBOOK OCH INSTAGRAM