MINA VILLKOR
FÖR
HYR EN TIMME.

OM HYR EN TIMME.

Tack för att vi fått förtroendet att utföra elinstallationer hos er. Vi kommer göra vårt yttersta för att leverera ett kvalitativt arbete som möter era förväntningar. Denna ambition har belönat oss med den hedervärda utmärkelsen ”Årets elföretag” 2018, 2019, 2020, 2021. & 2023 & Electrician of the year 2023, & Uc Platina,

Hyr en timme i Nacka drivs av mig, Mattz Birath. Jag startade verksamheten 2015 för att komma tillbaka efter en tids utmattning från 2012. Mina begränsningar att hantera stress ger våra uppdrag lite speciella förutsättningar, vilka beskrivs bla, i denna sida, jag jobbar BARA förmidagar för det är då jag är som piggast, och det är inte bara min tid ni betalar för utan även min kompetens, med 36år inom detta yrke.

elektriker nacka , Värmdö, Tyresö, Stockholm, sjöstan, Hammarby, Enskede,

Information och villkor för uppdraget

Uppdragsvillkor  2024:7

1:1. OM UPPDRAGET.
Uppdragets är begränsat till att utföras under en timme (60 minuter) på plats. Om vi blir klara på kottarare tid en timme debiteras fortfarande en timme, eftersom den tiden har reserverats för uppdraget. Om vi inte hinner klart inom den tid som är bokad (60min), så tillkommer en avgift för varje påbörjad 15min i (MAX 1,5h) per besök sedan är vi dessvärre tvungna att avbryta uppdraget, för att åka till nästa kund. Uppdraget är begränsat till just det arbete som överenskommits vid bokningen. Det är alltså inte möjligt att lägga till arbete när vi är på plats, även om det finns tid över, Minsta debitering är 1h (60min) (oavsett om jobbet tar 5min eller 59min).

OBS!
När det råder vinterväglag! med framdriven och extremt baktung bil så är min framkomlighet begränsad för er som bor där det är backigt och koopterad terräng, vilket gör att jag kan INTE kan komma fram till eran adress den aktuella dagen.

1:2. OM TIDSBOKNINGEN.
Vi bokar in våra uppdrag i följande tidszoner: kl 07,30-11 samt *10-13 Är du inbokad exempelvis kl 07,30-11 betyder det helt enkelt att vi kommer besöka dig någon gång mellan kl 07,30-11 och påbörja uppdraget. Det kan alltså innebära att vi kommer till dig kl 11 och att arbetet då pågår i max 60min. För att detta skall fungera så är det vi har bokat som skall utföras och inga mer tillägg på plats, Det är viktigt att du hemma under hela perioden, så att vi kan utföra det arbete du beställt från oss. (*10-13 gäller bara i mitt arbetsområde) Börjar allt längst bort och jobbar mej mot Nacka för att avsluta så nära hemmet som möjligt.

2:1. PARKERING.
Ni som bor på en gata som har denna skylt page2image263392. Detta gör att min bil som är registrerad som LÄTT LASTBIL .. Så har jag parkeringsförbud på just denna gata, och detta kommer innebära att jag måste parkera en bit bort från er och JAG tar betalt från det jag PARKERAR BILEN tills jag sitter i den och åker och ni får i eran tur mindre tid att jag kan jobba hos er, eller en tilläggs kostnad.

2:2. TID
Och jag tar betalt från det jag parkerar bilen tills jag sitter i den igen efter besöket hos er, (vilket gör att min tid startar när jag parkerar ju längre bort jag står med bilen ju dyrare blir det för er). Efter 36år i detta yrke så är mitt ena knä helt slut och jag har idag problem med min rygg vilket kan jag göra att tyvärr måste tacka nej på vissa adresser där det finns massa trappor och backar mm.


2:3. OM- ELLER AVBOKNING.

Vid om- eller avbokning ber vi er vänligen att meddela oss via e-mail i så god tid som möjligt. Uppdrag som om- eller avbokas med kortare varsel än 24 timmar kommer att debiteras med fullt arvode. Vid sjukdom eller andra oförutsedda händelser från vår sida kan vi med kort varsel tvingas boka om uppdraget till en ny tid som passar för er.

2:4. EL-MATERIAL FRÅN OSS.
Vi har vita och godkända elmaterial med oss i servicebilen. Strömbrytare, dimmer, uttag m.m. som vi erbjuder våra kunder att köpa från oss kommer från Schneiders vita serie Exxact. Önskar ni få annat material installerat införskaffar ni det på egen hand. Jag ligger lite dyrare en på bauhaus, Hornbach mdf då jag också har GARANTI på materialet på plats hos er som måste också räknas in i priset,

2:5, EL-MATERIAL FRÅN DIG.
Önskar ni stå för eget material är det viktigt att allt el-material finns på plats, är CE-märkt och godkänt. Och är välkända tillverkare så som Schneider, Elko. Plejd, Eltako, För det material ni införskaffar är vårt ansvar att det är ett godkänt och blir korrekt installerat jag monterar INTE vad som helst, se vidare ”garantier”. Fördelen med att köpa materialet från oss är att vi då ansvarar för både installation och material under den ettåriga garantitiden som vi lämnar p̊å våra jobb, Samt jag kommer skriva en avvikelse på fakturan då jag INTE har något ansvar i de elmaterial ni har införskaffat.

2:6. INSTALLATIONER ÖVER 2,6 METER FRÅN GOLV/MARK?
Vi har med oss stege för montage av upp till 2,6 meter ovan golv/mark. Vid högre installationshöjder än så behöver du som beställer arbetet ombesörja att godkänd ställning eller annan säker anordning finns. Vi som ska utföra montage över 2,6 meter måste följa Arbetsmiljöverkets föreskrifter mot fallskador. Om vi bedömer att ställning eller anordning inte är säker varken får eller vill vi utföra installationen. Är du osäker på vad som gäller, ställ frågan till oss i god tid innan platsbesöket.

3:1. FÖR ER HEMMA FIXARE.
När ni köper elmaterial på våra byggvaruhus mdf, och drar/förbereder att slang & sätta dosor i väggar och tak och drar mark slang och drar div kabel för att underlätta för oss elinstallatörer så får vi INTE enligt lag ansluta detta till el nätet och därför tackar jag nej till detta jobb ( för har jag inte gjort installationen så kan jag inte driftsätta den (DÅ JAG ÄR PERSONLIGT ANSVARIG för de jobb jag utför enligt elsäkerhetslagen).

3:2. GARANTI.
För produkter som levereras av oss gäller ett (1) års garanti samt fri service. Har ni köpt eget material gäller produktgaranti från inköpsstället. Vid ett serviceärende där det visar sig vara fel på en produkt som inte levererats av oss tillkommer således en kostnad för servicejobbet.Och garantin omfattar såklart BARA det JOBB jag har utfört, och INTE andra delar i eran anläggning med tillhörande dimmer, drivdon och andra tillhörigheter.

3:3. BETALNING.
En faktura skickas som PDF via e-mail med tio (10) dagars förfallotid. Debiteringen är uppdelad på tid (fast arvode) och eventuellt elmaterial. För att undvika oönskad administration ber vi er vänligen att betala fakturan innan förfallodagen. Vid påminnelse tillkommer en administrativ kostnad på 450 kronor. Om påminnelsen inte betalas i rätt tid lämnas ärendet vidare till inkasso med ytterligare tillkommande kostnader.

3:4. SKATTEREDUKTION (rot-avdrag).
Det som ingår i ett rot-avdrag är 30% ARBETSTIDEN. ( inte restid, material, parkering, vägtullar mm ) Och allt måste separeras på fakturan och vid ansökan på skatteverket.

Så bor ni i bostadsrätt eller hus/villa/radhus så kan ni ha rätt till Skattereduktion (rot-avdrag) som dras av ifrån fakturan.

Jag tar en avgift på 200kr då det blir en hel del administrativt arbete då det blir så många ansökningar med alla små belopp och den admin tiden blir ganska hög för mej . Maxbeloppet per person / år är enligt skatteverket 75.000kr (1/7 2024).

Om vi INTE boka in Skattereduktion (rot-avdrag) i samband med bokningen, utan ni kommer på det efter jag har utfört jobbet och skickat fakturan så kommer jag ta en adminavgift på 250kr samma sak gäller om ni har givit mej fel uppgifter som underlag , så jag får avslag, för att kunna ansöka om Skattereduktion

ROT INFO SOM JAG BEHÖVER HA.
HUS/VILLA/RADHUS
Person nr:
Fastighetsbeteckning :

LÄGENHET
Person nr:
Bostadsförening org nr:
LGH nr ( oftast 4siffror )

DET ÄR ERAT ANSVAR ATT SE TILL ATT JAG FÅR RÄTT INFO INNAN JOBBET UTFÖRS

Då ROT-avdraget är inkomstberäknat på en inkomst på den som skall göras avdrag på och skulle det sedan visa sig att man inte har rätt till ROT-avdrag så kommer en ny faktura på mellanskillnaden som jag skulle fått via skatteverket.

4:1 PRISER.
Jag tar 1 600kr därefter tillkommer det 250kr för påbörjad 15min period ( max 1,5h totalt )
Vid rot 1 380kr därefter tillkommer det 175kr för påbörjad 15min period ( max 1,5h totalt ) ( inkl. admin avgift på 200kr ingår i 1 380kr)

I min pris ingår alltid 60min på plats. det ingår, parkering, ev broavgift restid admin och dokumentation med egenkontroller mm som är krav på våra jobb.

Och i bilen har jag med mej att jag kan tänkas behöva grejer för en 80,000kr
Jag har med mig alla tänkbara verktyg med borr & slagboss maskiner skruv, klammer mm

Mitt arbetsområde är följande Nacka, Värmdö. Tyresö, Sjöstan, Enskede, Farsta.
Utanför dessa förorter tillkommer det en restid allt beror på var jag skall åka

4:2. PERSONUPPGIFTER.
Den 25 maj 2018 ersattes personuppgiftslagen (PUL) av dataskyddsförordningen (GDPR). Vi sparar endast de personuppgifter som dels krävs enligt bokföringslagen samt för att vi ska kunna fullfölja vårt garanti- och reklamationsansvar enligt konsumenttjänst- och konsumentköplagen.

 

Med bästa hälsningar
Hyr en timme i Nacka
Att: Mattz Birath
Auktoriserad elinstallatör

hyr en timme logotyp

hej@hyrentimme(dot)se
0704 - 16 33 09